Jak sprawdzić pozycjonowanie w Google i poprawić swoje pozycje w rankingach?

Google to druga po Bing największa wyszukiwarka na świecie. Przeszukuje ona ponad 100 miliardów stron internetowych, aby w ciągu milisekund zwrócić użytkownikom odpowiednie wyniki wyszukiwania. Użytkownik szukający firmy, produktu lub usługi w pierwszej kolejności kieruje się do Google, a nie do innych wyszukiwarek, takich jak Bing czy Yahoo!, ponieważ ma najlepsze wyniki. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja firma zajmowała wysoką pozycję w Google, dzięki czemu potencjalni klienci będą mogli ją bezpośrednio znaleźć, gdy będą szukać firm podobnych do Twojej. Aby to zrobić skutecznie, musisz wiedzieć, jak użytkownicy identyfikują Twoją firmę w Internecie i jakich słów kluczowych używają, szukając Twoich produktów lub usług. Twoje pozycjonowanie www w Google zależy od różnych elementów, takich jak SEO (Search Engine Optimization), SEM (Search Engine Marketing) i ASM (Search Engine Advertising). W tym artykule przedstawimy szczegóły dotyczące tego, jak sprawdzić swoje pozycjonowanie w Google i poprawić swoje pozycje w rankingach.

Jak sprawdzić swoje SEO w Google?

Jeśli chodzi o SEO, Google zawsze będzie Twoim priorytetem numer jeden. Sprawdź, czy Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Strony przyjazne dla użytkownika zajmują wyższe pozycje w rankingu niż te, które nie są przyjazne, ponieważ Google chce zapewnić swoim użytkownikom jak najlepsze doświadczenia, upewniając się, że mogą oni łatwo znaleźć to, czego szukają. Możesz sprawdzić, czy Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, korzystając z testu Google Mobile-Friendly. Aby sprawdzić, czy nie ma problemów z SEO, wpisz adres URL swojej witryny w polu wyszukiwania Google i kliknij przycisk "Szukaj". Możesz również przejść do "Search Console" Google, aby sprawdzić status swojej witryny. Oto czynniki, które należy wziąć pod uwagę podczas sprawdzania SEO w Google.

Napraw niedziałające linki i błędy

Jeśli Google znajdzie niedziałające linki w twojej witrynie, może to znacznie obniżyć twój ranking. Jeśli zauważyłeś niedziałające linki na swojej stronie, postaraj się naprawić je jak najszybciej, ponieważ ten błąd może mieć wpływ na Twoje SEO. Istnieją pewne błędy, za które Google natychmiast ukara Twoją witrynę, takie jak niedostateczna zawartość, zduplikowana treść i nieprawidłowe przekierowania. Sprawdź, czy nie występują błędy związane z cienką lub niskiej jakości treścią, niepoprawnymi przekierowaniami i niedziałającymi linkami. Błędy te można znaleźć, logując się do Google Search Console. Jeśli okaże się, że w Twojej witrynie znajdują się treści o niskiej jakości lub zduplikowane, możesz stworzyć więcej treści o wysokiej jakości, aby rozwiązać te problemy i poprawić swoje SEO.

Darmowe narzędzia do sprawdzania pozycji w rankingu google

Rank tracker - jest to darmowe narzędzie SEO, które pomoże Ci śledzić ranking Twojej strony w czasie. Aby skorzystać z tego narzędzia, wpisz nazwę swojej domeny i wybierz "Śledzenie", a następnie "Ranking Google". Otrzymasz wykres, który pokaże Ci, jak zmieniały się Twoje rankingi w czasie. Jest to bardzo prosty sposób na śledzenie postępów.